Droša internetbanka

  • Norēķiniem drošu interneta lapu adrese sākas ar https://, nevis http://. Par lappuses īstumu varat pārliecināties, uzklikšķinot uz atslēgas piktogrammas (kas parasti atrodas interneta adreses ievades laukā) un pārbaudot lapas sertifikātu.

ibanka_1.png
 

 ibanka_2.png

  • Nekad neglabājiet internetbankas pieslēgšanās datus – lietotāja kodu vai pieslēgšanās vārdu un paroli kopā ar internetbankas autorizācijas līdzekli – kodu karti vai kodu kalkulatoru.
  • Ja jūsu internetbankas parole ir kļuvusi zināma citai personai vai jums ir aizdomas, ka kāds to ir uzzinājis – nekavējoties nomainiet to.
  • Ja Jūs operējat ar lielām naudas summām vai internetbankā strādājat bieži, izvēlieties kodu kalkulatoru, jo tas ir drošāks autorizācijas un maksājumu apstiprināšanas rīks.
  • Kodu kalkulatoram neizvēlaties vienkāršus pin kodus (piemēram, 1234 vai 0000).
  • Regulāri kontrolējiet savu kontu atlikumus un informāciju par darījumiem bankā. Aizdomu gadījumā nekavējoties un vienmēr sazinieties ar banku.
  • Nenosakiet pārāk lielus maksājumu limitus internetbankā (dienas un mēneša limits). Izvēlieties savus darījumu limitus pēc saviem maksājumu ieradumiem.
  • Neizpaudiet internetbankas pieslēgšanās datus (lietotāja kodu, paroli) un citu identificējošu vai finanšu informāciju nepiederošām personām.
  • Ja rodas šaubas par kādu darījumu, vēstuli, e-pastu vai zvanu, vienmēr sazinieties ar banku un pārliecinieties par to patiesumu. Atcerieties – banka nekad nezvanīs, nesūtīs e-pastu un nelūgs jūsu rekvizītus, kas nepieciešami elektronisko pakalpojumu izmantošanai.
  • No internetbankas vienmēr izejiet, nospiežot pogu „Iziet” un pēc tam aizverot pārlūkprogrammu. Rīkojieties tāpat arī tad, ja uz mirkli aizejat no datora.
  • Pēc iespējas retāk izmantojiet internetbanku publiskās vietās (interneta kafejnīcās, bibliotēkās, lidostās, viesnīcās utml.). Ja tomēr tas notiek, pārliecinieties, ka pēc internetbankas izmantošanas esat izgājis no savas internetbankas un aizvēris pārlūkprogrammu.
  • Internetbankas kodu karti vēlams nomainīt reizi pāris gados.

Viltus e-pasta sūtījumu atpazīšana

Parasti krāpnieki nosūta viltus e-pastu, atdarinot bankas iespējamo e-pastu un pieprasot konfidenciālus klienta datus (internetbankas lietotāja kodu/ pieslēgšanās vārdu, paroli, kodu kartes numurus, maksājumu kartes numuru utml.).

Jāatceras, ka nosūtītāja ailē iespējams ierakstīt jebkādu e-pasta adresi – tāpēc var izskatīties, ka šo e-pastu tiešām ir sūtījusi jūsu banka.
Parasti e-pasta tekstā ir saite uz viltus interneta lapu, kura atdarina īsto bankas lapu un kurā ievadītie dati kļūst zināmi trešajām personām – līdz ar to var tikt izmantoti ļaunprātīgi.

Atcerieties, ka banka nekad nezvanīs un nesūtīs e-pastu, prasot klienta rekvizītus, kuri nepieciešami elektronisko pakalpojumu izmantošanai. 
Nekādā gadījumā nedrīkst sūtīt pa e-pastu vai teikt pa telefonu šādus datus:
•    internetbankas parole,
•    kartes numurs,
•    kartes derīguma termiņš,
•    kartes vai kodu kalkulatora PIN kods,
•    kā arī CVV2 kods jeb trīs ciparu kods, kas atrodas maksājumu kartes otrā pusē.

Viltus e-pasta paraugs

ibanka_3.png 
 

Banku ziņas

Kopš 4. decembra SEB bankas klientiem ir pieejami zibmaksājumi
Sākot ar 4. decembri, SEB bankas klientiem ir pieejami zibmaksājumi – naudas pārskaitījumi eiro valūtā uz citām bankām Eiropā, kas tiek izpild...


Meridian Trade Bank sāk piedāvāt bezkontakta karti
Sākot ar 2017. gada 27. novembri AS "Meridian Trade Bank" piedāvā klientiem bezkontakta Maestro karti.


Pieci iemesli, kāpēc uzkrāt Pensiju 3. līmenī gada nogalē?
Tuvojoties gada beigām, arvien vairāk cilvēku ne tikai steidzas iegādāties Ziemassvētku dāvanas saviem tuviniekiem, bet arī papildina savu Pensiju 3. ...


Swedbank aptauja: jaunieši vēlas stabilitāti, aug ticība Latvijas darba tirgum
Stabilitāte un ienākumu prognozējamība Latvijas jauniešiem šobrīd ir būtiskākās vērtības, domājot par savu nākotnes darba vietu. Kā liec...


Statistika

Visas tiesības aizsargātas © 2012 LKA

Lapas karte